perjantai 19. joulukuuta 2014

Uusi tuttavuus Fazerilta


Mieheni sai eilen lahjaksi ihanan herkkukorin, jonka kimppuun kävin tietysti innokkaana. Hän kun on lopettanut karkinsyönnin (huomattavasti paremmalla menestyksellä kuin minä, kröhöm...), jouduin uhrautumaan ja maistelemaan herkkuja ;) 


Korista löytyi tämä Fazerin talvikauden uutuus: 


Fazer.fi:n mukaan Karl Fazer-sesonkimaku sisältää raikasta omenaa, rapeaa krokanttia ja
hasselpähkinää sekä herkullista 47 % tummaa suklaata.

Pakkohan tätä oli heti maistaa... Yleensä 47 % suklaa osuu aika sopivasti minun makuuni, varsinkin jos mausteena on chiliä. Toisaalta jokunen vuosi sitten myynnissä ollut Fazerin tumma päärynäsuklaa esanssisuudessaan ei kolahtanut yhtään. Ennakko-odotukset olivat siis hiukan ristiriitaiset. 



Suklaa on pähkinöiden ja omenan ansiosta mukavan sattumaista. Maku oli yllättävän kerrostunut. Ensin tuli tuttu makean tumma suklaa, sitten häivähdys kinuskia ja lopuksi suuhun jäivät marmeladiset omenapalat, jotka maistuivat hyvin selkeästi siltä miltä pitääkin - omenalta. Eli suklaapalan jälkeen suussa oli omenan eikä suklaan maku, mikä ei ollut ollenkaan huono asia. Kokonaisuus on kuitenkin melkoisen makea, joten tätä en ainakaan minä voi vetää näkkileipätyyliin (kröhöm...) kuten Fazerin sinistä. Tai ehkä se vain johtui tästä flunssasta, kun ei oikein muutenkaan ruoka maistu. 

(Täytyy tämän kyllä olla vakava tauti, kun ei suklaa maistu.)

Summa summarum: Kannattaa kokeilla, jos 

* Pidät suklaan ja hedelmien yhdistelmästä
* Nautit tummahkon suklaan mieluummin makeana kuin kitkeränä


6 kommenttia:

  1. Hihii näkkärityyliin, mummi joskus kun olin teini totesi, että olen hullu, kun vedän suklaata kui näkkäriä. Ja kuules tänäänkin vedin, Fazun ruskean ja rouheisen ja juu ei mitään patukkaa vaan koko hela levy. Ja ei omenaa ym.suklaaseen mulle, korkeintaan pähkinöitä.

    Herkullista viikonloppua ja täällä blogissa näyttää todella kivalta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suklaa on täynnä antioksidantteja ja sen syöminen nostaa endorfiinitasoja, joten sä olet nyt Tiia terve ja onnellinen :) Suklaista viikonloppua!

      Poista
  2. Kääksis me kirjoitettiin toistemme blogeihin prikuulleen samoihin aikoihin. Hassua kerrassaan. <3

    VastaaPoista
  3. Oi että, mä olen tuota himoinnut mut en oo vielä ostanu. Miksiköhän.. Olishan se kauheen terveellistä. -Saija-

    VastaaPoista
  4. No ehdottomasti! Huomenna sitten tämä kauppalistalle, Saija :)

    VastaaPoista
  5. Minulle tumma suklaa on ainoa vaihtoehto, koska elimistö ei siedä laktoosia ja yllätyin tämän kivasta mausta, yleensähän tummat suklaa ei todellakaan ole makeita ja joskus olis kiva saada sitä makeaakin :D eli ei huono!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!